Υλοποιηση προγραμματος διοικηση εκπαιδευτικων μοναδων

Apr 17, 2018

Μεθοδολογία υλοποίησης προγράμματος

Ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός ακολουθεί τη μεθοδολογία που υποστηρίζει την μικτή (blended) εξ Αποστάσεως ηλεκτρονική μάθηση, ένα συνδυασμό ασύγχρονης και σύγχρονης εκπαίδευσης, με απώτερο στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το εκπαιδευτικό υλικό (435 ώρες ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, 15 ώρες σύγχρονη εκπαίδευση).


Η διδασκαλία μέσω συστήματος ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται κυρίως στη μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού σε χρόνο και τόπο που επιλέγει ο εκπαιδευόμενος καθώς και στην διεξαγωγή δραστηριοτήτων προκειμένου να διασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του/της εκπαιδευόμενου/ης.


Το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό του προγράμματος είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα από την έναρξη του σεμιναρίου. Το υλικό βρίσκεται online σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό. Η μελέτη και η εξάσκηση των συμμετεχόντων/ουσών ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο και βασίζεται κυρίως στην ασύγχρονη, αυτόνομη και ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού και στην εκπόνηση των απαιτούμενων εργασιών.

Η διδασκαλία μέσω συστήματος σύγχρονης τηλεκπαίδευσης βασίζεται σε προκαθορισμένες ζωντανές τηλεδιασκέψεις μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευομένων μέσω της χρήσης του Big Blue Button.
Ο καθηγητής διδάσκει ζωντανά (real time) το μάθημα έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφάνειες, εικόνες, video και ιστοσελίδες και οι εκπαιδευόμενοι το παρακολουθούν από οπουδήποτε επιθυμούν.


Ο καθηγητής επικοινωνεί με τους εκπαιδευόμενους μέσω ήχου, ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα μετάδοσης της εικόνας του ιδίου αλλά και των εκπαιδευομένων.
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω κειμένου (chat) μεταξύ των συμμετεχόντων και με τον καθηγητή, με δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος σε όλους τους συμμετέχοντες (δημόσια συνομιλία) ή σε συγκεκριμένο συμμετέχοντα (ιδιωτική συνομιλία).


Οι εκπαιδευόμενοι συμμετέχουν ενεργά υποβάλλοντας ερωτήσεις, δίνοντας προφορικές ή/και γραπτές απαντήσεις, έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύουν την τηλεδιάσκεψη και να επαναλάβουν το μάθημα όσες φορές χρειαστεί.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος θα υλοποιηθούν 3 ζωντανές ψηφιακές συναντήσεις διάρκειας 5 ωρών έκαστη.

  • Η υλοποιείται κατά την έναρξη του προγράμματος και περιέχει καλωσόρισμα, τον οδικό χάρτη υλοποίησης του σεμιναρίου, εισαγωγικές έννοιες και συνοπτική παρουσίαση των τριών πρώτων ενοτήτων.
  • Η υλοποιείται στο μέσο του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τεσσάρων επόμενων ενοτήτων, επίλυση αποριών, διευκρινήσεις για εργασίες.
  • Η υλοποιείται προς το τέλος του προγράμματος και περιέχει συνοπτική παρουσίαση των τριών τελευταίων ενοτήτων και ελέγχους περίπτωσης άσκησης διοίκησης.


Σκοπός της παραπάνω εκπαίδευσης είναι η σφαιρική προετοιμασία των εκπαιδευομένων ώστε να αποδώσουν με τον καλύτερο τρόπο τη διοίκηση της εκπαιδευτικής μονάδας που θα είναι επικεφαλής. Για την αξιολόγηση των εκπαιδευομένων διενεργούνται τεστ αξιολόγησης για κάθε εκπαιδευτική ενότητα-σπόνδυλο. Οι ερωτήσεις μπορεί να είναι τύπου πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενού, ελεύθερου κειμένου και προκύπτουν μέσω τράπεζας θεμάτων. Στις αξιολογήσεις υπάρχει η δυνατότητα καταγραφής των αποτελεσμάτων και εμφάνισής τους στους συμμετέχοντες.


Επίσης, κατά τη διάρκεια του προγράμματος αναθέτονται στους εκπαιδευόμενους δύο (2) εργασίες, βιβλιογραφικές (έκτασης 1.500 λέξεων και πάνω), οι καλύτερες των οποίων δύνανται να παρουσιαστούν από τον εκπαιδευόμενο κατά την διάρκεια της τρίτης τηλεδιάσκεψης προς παραδειγματισμό των υπολοίπων. Έτσι προάγεται και ο υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των εκπαιδευομένων με αποτέλεσμα την ακόμα καλύτερη εκμετάλλευση του εκπαιδευτικού υλικού.
Έκαστη εργασία μαθητή, εκτός από τους διδάσκοντες, πρέπει να αξιολογηθεί και από δύο εκπαιδευόμενους του ιδίου τμήματος, καθώς και να γίνει και ο ίδιος αξιολογητής άλλων συμμετεχόντων στο ίδιο τμήμα παρακολούθησης.

 

Επίσης δίδεται η δυνατότητα, προαιρετικά, κάποιος εκπαιδευόμενος να κριθεί άριστος. Εάν το επιθυμεί μπορεί να ολοκληρώσει 12 εργασίες (800 λέξεων και άνω) για κάθε μία από τις 12 ενότητες. Μετά και τον έλεγχο των εργασιών από τους εκπαιδευτές του προγράμματος εκδίδεται επιπλέον από τη βεβαίωση παρακολούθησης και βεβαίωση αριστείας για τον συγκεκριμένο εκπαιδευόμενο. Σε αυτήν τη περίπτωση υποχρεούται και στην υλοποίηση των τεστ αξιολόγησης αλλά όχι και στην υλοποίηση των δύο εργασιών των 3.000 λέξεων έκαστη.

 

Συνοπτικά, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν 3 τηλεδιασκέψεις, 2 γραπτές εργασίες και 12 αξιολογήσεις, και προαιρετικά για όποιον το επιθυμεί 1 εργασία για κάθε επιμέρους ενότητα-σπόνδυλο του προγράμματος προς απόκτηση βεβαίωσης αριστείας.

 

Μέσω της πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης δίνεται στους επιμορφούμενους η δυνατότητα απευθείας επικοινωνίας τόσο με τον επιστημονικό υπεύθυνο του προγράμματος όσο και με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες του ίδιου τμήματος 24 ώρες την ημέρα .

Παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα παρακολούθησης της προόδου των επιμορφούμενων τόσο από τους/τις ίδιους/ίδιες, όσο και από τους/τις διδάσκοντες/ουσες, ενώ η οργάνωση του χρόνου και η τήρηση των προθεσμιών διευκολύνεται με τη χρήση του ακαδημαϊκού ημερολογίου και του ειδικού χώρου (forum) για νέα και ανακοινώσεις.

Επιπλέον, προσφέρεται η δυνατότητα ανάρτησης υλικού και εργασιών από την πλευρά των επιμορφούμενων προς αξιολόγηση.

Όλοι οι εκπαιδευόμενοι υποχρεούνται να λαμβάνουν την ενημέρωση τους αποκλειστικά μέσα από την πλατφόρμα τηλεκατάρτισης κατά τη διάρκεια συμμετοχής τους στο πρόγραμμα. Κάθε άλλη μορφή επικοινωνίας (μέιλ, sms) από την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος λειτουργεί υποστηρικτικά.

 

Απαραίτητος τεχνικός εξοπλισμός & σύνδεση στο Διαδίκτυο

Για τη συμμετοχή στην επιμόρφωση μέσω ηλεκτρονικής μάθησης του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Easy Education απαιτούνται ένας υπολογιστής και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Συγκεκριμένα για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Σύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες προτείνεται να:

1. Χρησιμοποιούν τον φυλλομετρητή Mozilla Firefox.
2. Κατεβάσουν στον υπολογιστή τους (Download) εάν δεν διαθέτουν το πρόγραμμα Adobe Flash Player.
3. Διαθέτουν μικρόφωνο και ακουστικά και προαιρετικά και μια κάμερα.

Για τη βέλτιστη και απρόσκοπτη πρόσβαση και εργασία στο Σύστημα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, οι ενδιαφερόμενοι/ες απαιτείται να διαθέτουν τα εξής:

1. Hλεκτρονικό υπολογιστή.
2. Σύνδεση ADSL για πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με ελάχιστη απαιτούμενη ταχύτητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο (download: 1 Mbps, upload: 0.5 Mbps).

Από την πλευρά του Προγράμματος προσφέρεται εξ αποστάσεως τεχνική υποστήριξη μέσω οργανωμένου Help Desk και παρέχονται οι απαραίτητες οδηγίες σε ζητήματα χρήσης εξοπλισμού και εγκατάστασης και ρύθμισης του απαραίτητου λογισμικού.

Επίσης, προσφέρεται υλικό οδηγιών χρήσης και παραδειγμάτων εφαρμογών, όπου αυτό χρειάζεται, καθημερινά, για τους υποψηφίους από τις 10:00πμ έως 16:00μμ στο τηλεφωνικό κέντρο με αριθμό 210 3003913)

 

Επιστημονικός Υπεύθυνος

Επιστημονικός Υπεύθυνος
Δρ. ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΛΑΛΛΑΣ
Επίκουρος Καθηγητής, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Στερεάς Ελλάδας

 

ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Jun 09, 2018